Thursday, March 22, 2012

saat kebosanan... hmmm...da lme jgk ak x coret kn kisah khidupan ak kt cni... bzy kot..xde mse nk ngadap kt cni lme2... tp ary nie ak cbe jgk utk luangkan mse ak kt cni.. ntah knpe ary nie ak trse snyi..bosan..serabut... tersangat la sangat... mgkin ini ujian utk ak yg slme ini ak sering terlupa akan Dia.. yg mne sgala nikmat ak rse dtg nye dri die.. dan prsaan yg ak hdapi skrg pn dtg nye dri Dia jgk... kdg2 ak t'pk dan kbnyakkan mnusia kt dnie ni..tnye la pda spe2 pn.. siape yg boleh hilangkan sgle rse kebosanan ni.. sekiranya blaku mcm ape yg ak hdapi skrg nie.. msti dyeorg akan ckp BF.. tp pada hakikatnye..Dia saje yg boleh hilangkan rse tu.. sb ak prcye..smue prsaan tu dtgnye dri dye..dan Dia jge yg boleh hilangkan prsaan tu.. Betul tak??? scra tak langsung jge ak cbe utk memunasabah kan dri ak sndri di cni.. utk mghadapi prsaan tu dgn sabar.. dan b'syukur krne Dia telah m'beri ak ksempatan utk merasa ape yg ak aku rse skrg.. dan belum tentu org laen akan rse ape yg ak rse ni... p/s:hmm...sedarlah wahai umat sekalian.. smue nikmat tu dtgnye dri Dia.. dan berusahalah utk mghadapinye dgn sabar... dan jgn sesekali kte lupekn dye walau sesenang mne pn hidup kte.. (^_^)

Monday, March 19, 2012

PENGHUJUNG RINDU...

Bila kekasih mengundang aku pulang
Mahligai menanti penuh gemilang
Bila kekasih menyingkap tabir cinta
Tiada terbatas dengan kata-kata

Dapatkah aku membalas dengan air mata
Tanda syukur menerima
Setelah sekian lama
Menghamba hidup pada dunia

Seribu tahun takkan sama
Sesaat bersatu dalam nyata
Kerna kasih ku sanggup korbankan
Jasad dan nyawa

Terang bulan kerana mentari
Hadir bayang kerana cahaya
Begitulah cinta kita

Tiada jarak pemisah lagi
Tiada garis sempadan budi
Aku terima dan jua memberi
Seikhlas hati

Seribu tahun dan sejuta langkah
Seribu tahun bersinar cinta
Kita bertemu di penghujung rindu

Wednesday, October 5, 2011

latihan industri sesi julai 2011

tahu ke ape itu LATIHAN INDUSTRI??
singkatannye LI..heee..
dak2 poli n komuniti je tahu ape itu LI..hehe..
LI ni klu kowg nk thu PRAKTIKAL..:)
huhhh!! Li slame 5 bulan adalah masa yg agk lme utk ku lalui..
ingt kn best..
dulu pnye la xcited nk LI..
alih2 bapak pnye boring...
kata laen mmg XBEST LGSG!!
tgl lbih kurg 2 bln je lgi nk abis LI...
cpt la mse b'lalu..
rindu gle nk jmpe mbr2 ak..
ape cter la dyeowg kn..
hmm..pape pn ak mmg xske LI..
TAK SUKE OK!!!
hahahaa.....
k la..nk cter tu je..huhuu...
jmpe lgi d laen hari k..daa...:)

Wednesday, June 15, 2011

cinta bagi korang??

Pada ak la , cinta itu unik . kita xleh pgg , tapi kita leh merasainya . cinta itu indah bila kita memilikinya , dan seksa btul bila kehilangannya . cinta itu bukan sekadar kata2 , tpi sesuatu yg nyata . cinta itu xda akhirnya , cinta itu sesuatu yg berterusan . namun , ada org yg salah fhm ,dowg kata , cnta dowg dah berakhir bila kehilangan . actually , cinta tu sentiasa ada dlm hati kita . cuma kita yg x perasan akan kehadirannya . wlpn hati kita nie ada satu je , dye ada banyak pintu . kita yg pilih pintu mana nak dibuka dan yg mana nak di tutup . kita yg tutup pintu lama , iaitu cnta lama . dimana kita rasa itu lah endingnya . kita juga yg buka pintu yg bru , iaitu cnta yg bru . maka kita pkir cnta itu sdah berakhir . cuba kita buka dan lihat hati kita . dgr suara hati kita . tentu kita akan jmpa balik cnta tu . walau sesakit mana pun . wlpn kita kata kita dah lupa . tpi , x slah juga klu kita ingin membuka pntu bru . utk cnta yg baru . cuma , jgn la kita terus lupakan yg dhlu . semua insan layak memiliki cnta , xkira rupa , harta , dan sebagainya . kerana cnta itu nyata . bkn sekadar kpd insan yg lain . tapi juga kepada tuhan kita , tidak kira beragama apa (: love doesnt have a happy ending .

cuz its never gonna end .
and love doesnt have an ending .
cuz love is infinity .
being complete ,
is when u realize what is love .

hee .
the end .


p/s : jgn lupa ! jujur && setia k !!

Sunday, April 10, 2011

bacer lah......

Jika soalan-soalan ini anda jawab, "eleh ini budak darjah 4 pun tahu."  Ataupun kita kata tak ingat kerana kali terakhir belajar dan terdengar sirah Nabi pada umur 10 tahun. Atau anda berasa ini tidak penting kerana merasa sudah cukup dengan ibadat selama ini? Maka, ini lah menunjukkan kita sangat jauh dengan Nabi.


Mungkin soalan ini paling tepat dengan kita...Layakkah kita mendapat syafaat Nabi semasa akhirat nanti? Layakkah kita meminum air telaga Kauthar sebagaimana dijanjikan oleh Allah pada surah Al-Kauthar yang mana pada hari itu tiada dah air COLA-COLA, air ABC di sisi kita...?? Layakkah kita bertemu dengan Nabi?? Kenalkah Nabi dengan kita walaupun mengaku bahawa kitalah umat Nabi Muhammad tetapi sirah Nabi pun kita tidak tahu??

Cuba kita bayangkan jika Rasulullah tiba-tiba datang ke zaman kita. Tidak perlu kita bayangkan kita kembali ke zaman Rasulullah, tetapi Rasulullah melihat di dinding rumah kita penuh dengan poster-poster artis, di dalam MP3 kita penuh dengan lagu-lagu INGGERIS berbanding AL-QURAN 30 JUZUK.
Kemudian Rasulullah masuk ke bilik kita, baginda melihat pula buku-buku di rak dipenuhi dengan komik-komik dan majalah-majalah yang tidak menutup aurat berbanding dengan Al-quran yang sudah BERHABUK tidak disentuh. Kemudian di dalam komputer riba pula penuh dengan cerita-cerita drama KOREA berbanding KISAH SIRAH RASULULLAH...

Kemudian baginda menangis melihat umatnya....

Pada masa itu layakkah kita yang mengaku cinta kepada Rasulullah memeluk baginda?? Tidak malukah kepada Rasulullah?? Jika kita rasakan pada waktu itu kita malu hendak membawa Rasulullah ke rumah kita, maka kita sendiri sudah tahu sejauh manakah kita cinta dan sayang kepada Nabi Muhammad...


Jika selama hidup kita tidak pernah  menitiskan air mata kepada Rasulullah, agak-agak inginkah baginda memberi air di telaga Kauthar pada kita?? Mungkinkah ketika Malaikat Mungkar Nakir bertanyakan kita siapakah Nabi kamu?? Mampukah kita menjawab soalan itu???

BANGKIT!! BANGKIT LAH WAHAI MANUSIA.........

Saturday, March 19, 2011

antara 2 benua

Aq benci orang hipokrit.
Aq ske org y ckp jjur.
Aq benci orang yang suka bantah pe y aq ckp.Padahal,aq taw pe y aq ckp to btol.
Aq suke pendengar setia.
Aq benci orang x serius.
Aq ske org serius.
Aq benci orang ske menipu.
Aq ske orang yang xske mnipu.
Aq benci mereka yang ske memperdulikan pe y aq ckp.
Aq ske org y dgr pe y aq ckp.
Aq benci orang yang xsyg aq.
Aq syg org y syg aq.
Aq benci orang y pura2 baik gn aq.
Aq ske orang y xberpura2.
Aq benci perampas.
Aq ske orang yang ske melihat kebahagiaan rakan mereka.
Aq benci orang y ske cari kesalahan orang lain.Die pk die bgoz sgt agknye.damm!
Aq ske orang yang menasihati.bukn mengecam dgn kata2 y kasar.
xde kne mgena gn spe2.
juz mencoret saja.

Saturday, March 5, 2011

survey kem kteowg....

kem survey mmg memenatkan...xdpt nk unggap cmne, tuhan je yg thu...huhuu..tp xd nafikan dlam pnat2 kteowg, still ade keenjoyan di c2..hahaaa.....wlaupn pnat terik, kne plak trun cerun bukit yg agk dlam...kira2 50km lbih..huhhh!!! mmg m'├žbar.snggup ku tempuh jua semata2 utk menyiapkan kje tu...tp smue tu ser0nok n juga m'jd pengalaman yg xdpt d lupakan...thnk's jgk wt my team yg byk tlg, saling bekerjasama....tanpa kowg, mmg kje xkn siap la...wlaupn ade 2dak nie yg slalu curi tulang n mls nk mampos wt kje...sbor je r...huhuuuhhh.......kt bwh nie ade la skit pics yg sempat ak amk time m'jlnkan kje kteowg...so, tgk la..huhuu....


hehe..nie ak...time nie nk trun cerun bkit. nk trun kne lalu kt tangga longkang nie la...byk ulat bulu..huhuu...smggu duk ulang alik naik trun bkit nie...ulat bulu tu da jd mainan ak da...hahaha....


haa..nie ahli my team ak..yg girl tu my best fren ak, ida nmenye...huhuu....sowg lg tu..kimi...dye nie pn byk gk tlg...snggup trun cerun ngn ak..hehe...tgh wt kje, smpt lg b'posing dgn pole tu ye....


haaa...nie plak dila...kecik je owgnye..hehe...dye nie je la yg slalu duk kt alat ngn ak...time nie bleh plak ak ngn dye lupe cmne nk gne...mklumlah..last gne ary tu time sem1, mmg la xingt..huhuuu....


haha...nie ika...posing ngn tkul kesygan dye tu..hehe....scandal ngn fifi..hahaaa....


huhuu...bestnye 100plus oren tu....huhuu....nie reen..ske gk posing dak nie...


haaa....nie la my team ak...smuenye gler b'gmbr...huhuuu...time nie baru nk g tgk site kteowg...


hehe...nie kwn2 baek ak...owg suh tgk site, tp kteowg sbuk2 b'gmbr lak..hahaa....pantang nmpk kmera..huhuu....nie la dye owgnye....:')


haha...nie pg2 da xbtol msing2...kje xsiap lg da duk kt atas tu...mcm la mng..hehe...mmg xde kje la...hehe...


haaa...nie satu hal lg...mmg xde kje ..hahahaa....klakar time nie...ngade2 nk lumbe lari...tgk la mke masing2...pnye smgt b'lari...nak2 c ika tu..heheee.....best2.....


ak ske tgk pic nie...sweet sgt....time da nk blik...amk gmbr kt cnie wt kngan...

uhhh....pnat jgk nk upload pic2 nie...da la lme...so, nie je la yg ak msuk kan, actly, byk lg pic tp nie la antara pic2 yg t'plih....'SELAMAT MENONTON'..huhuuuu.....