Wednesday, October 5, 2011

latihan industri sesi julai 2011

tahu ke ape itu LATIHAN INDUSTRI??
singkatannye LI..heee..
dak2 poli n komuniti je tahu ape itu LI..hehe..
LI ni klu kowg nk thu PRAKTIKAL..:)
huhhh!! Li slame 5 bulan adalah masa yg agk lme utk ku lalui..
ingt kn best..
dulu pnye la xcited nk LI..
alih2 bapak pnye boring...
kata laen mmg XBEST LGSG!!
tgl lbih kurg 2 bln je lgi nk abis LI...
cpt la mse b'lalu..
rindu gle nk jmpe mbr2 ak..
ape cter la dyeowg kn..
hmm..pape pn ak mmg xske LI..
TAK SUKE OK!!!
hahahaa.....
k la..nk cter tu je..huhuu...
jmpe lgi d laen hari k..daa...:)

Wednesday, June 15, 2011

cinta bagi korang??

Pada ak la , cinta itu unik . kita xleh pgg , tapi kita leh merasainya . cinta itu indah bila kita memilikinya , dan seksa btul bila kehilangannya . cinta itu bukan sekadar kata2 , tpi sesuatu yg nyata . cinta itu xda akhirnya , cinta itu sesuatu yg berterusan . namun , ada org yg salah fhm ,dowg kata , cnta dowg dah berakhir bila kehilangan . actually , cinta tu sentiasa ada dlm hati kita . cuma kita yg x perasan akan kehadirannya . wlpn hati kita nie ada satu je , dye ada banyak pintu . kita yg pilih pintu mana nak dibuka dan yg mana nak di tutup . kita yg tutup pintu lama , iaitu cnta lama . dimana kita rasa itu lah endingnya . kita juga yg buka pintu yg bru , iaitu cnta yg bru . maka kita pkir cnta itu sdah berakhir . cuba kita buka dan lihat hati kita . dgr suara hati kita . tentu kita akan jmpa balik cnta tu . walau sesakit mana pun . wlpn kita kata kita dah lupa . tpi , x slah juga klu kita ingin membuka pntu bru . utk cnta yg baru . cuma , jgn la kita terus lupakan yg dhlu . semua insan layak memiliki cnta , xkira rupa , harta , dan sebagainya . kerana cnta itu nyata . bkn sekadar kpd insan yg lain . tapi juga kepada tuhan kita , tidak kira beragama apa (: love doesnt have a happy ending .

cuz its never gonna end .
and love doesnt have an ending .
cuz love is infinity .
being complete ,
is when u realize what is love .

hee .
the end .


p/s : jgn lupa ! jujur && setia k !!

Sunday, April 10, 2011

bacer lah......

Jika soalan-soalan ini anda jawab, "eleh ini budak darjah 4 pun tahu."  Ataupun kita kata tak ingat kerana kali terakhir belajar dan terdengar sirah Nabi pada umur 10 tahun. Atau anda berasa ini tidak penting kerana merasa sudah cukup dengan ibadat selama ini? Maka, ini lah menunjukkan kita sangat jauh dengan Nabi.


Mungkin soalan ini paling tepat dengan kita...Layakkah kita mendapat syafaat Nabi semasa akhirat nanti? Layakkah kita meminum air telaga Kauthar sebagaimana dijanjikan oleh Allah pada surah Al-Kauthar yang mana pada hari itu tiada dah air COLA-COLA, air ABC di sisi kita...?? Layakkah kita bertemu dengan Nabi?? Kenalkah Nabi dengan kita walaupun mengaku bahawa kitalah umat Nabi Muhammad tetapi sirah Nabi pun kita tidak tahu??

Cuba kita bayangkan jika Rasulullah tiba-tiba datang ke zaman kita. Tidak perlu kita bayangkan kita kembali ke zaman Rasulullah, tetapi Rasulullah melihat di dinding rumah kita penuh dengan poster-poster artis, di dalam MP3 kita penuh dengan lagu-lagu INGGERIS berbanding AL-QURAN 30 JUZUK.
Kemudian Rasulullah masuk ke bilik kita, baginda melihat pula buku-buku di rak dipenuhi dengan komik-komik dan majalah-majalah yang tidak menutup aurat berbanding dengan Al-quran yang sudah BERHABUK tidak disentuh. Kemudian di dalam komputer riba pula penuh dengan cerita-cerita drama KOREA berbanding KISAH SIRAH RASULULLAH...

Kemudian baginda menangis melihat umatnya....

Pada masa itu layakkah kita yang mengaku cinta kepada Rasulullah memeluk baginda?? Tidak malukah kepada Rasulullah?? Jika kita rasakan pada waktu itu kita malu hendak membawa Rasulullah ke rumah kita, maka kita sendiri sudah tahu sejauh manakah kita cinta dan sayang kepada Nabi Muhammad...


Jika selama hidup kita tidak pernah  menitiskan air mata kepada Rasulullah, agak-agak inginkah baginda memberi air di telaga Kauthar pada kita?? Mungkinkah ketika Malaikat Mungkar Nakir bertanyakan kita siapakah Nabi kamu?? Mampukah kita menjawab soalan itu???

BANGKIT!! BANGKIT LAH WAHAI MANUSIA.........

Saturday, March 19, 2011

antara 2 benua

Aq benci orang hipokrit.
Aq ske org y ckp jjur.
Aq benci orang yang suka bantah pe y aq ckp.Padahal,aq taw pe y aq ckp to btol.
Aq suke pendengar setia.
Aq benci orang x serius.
Aq ske org serius.
Aq benci orang ske menipu.
Aq ske orang yang xske mnipu.
Aq benci mereka yang ske memperdulikan pe y aq ckp.
Aq ske org y dgr pe y aq ckp.
Aq benci orang yang xsyg aq.
Aq syg org y syg aq.
Aq benci orang y pura2 baik gn aq.
Aq ske orang y xberpura2.
Aq benci perampas.
Aq ske orang yang ske melihat kebahagiaan rakan mereka.
Aq benci orang y ske cari kesalahan orang lain.Die pk die bgoz sgt agknye.damm!
Aq ske orang yang menasihati.bukn mengecam dgn kata2 y kasar.
xde kne mgena gn spe2.
juz mencoret saja.

Saturday, March 5, 2011

survey kem kteowg....

kem survey mmg memenatkan...xdpt nk unggap cmne, tuhan je yg thu...huhuu..tp xd nafikan dlam pnat2 kteowg, still ade keenjoyan di c2..hahaaa.....wlaupn pnat terik, kne plak trun cerun bukit yg agk dlam...kira2 50km lbih..huhhh!!! mmg m'├žbar.snggup ku tempuh jua semata2 utk menyiapkan kje tu...tp smue tu ser0nok n juga m'jd pengalaman yg xdpt d lupakan...thnk's jgk wt my team yg byk tlg, saling bekerjasama....tanpa kowg, mmg kje xkn siap la...wlaupn ade 2dak nie yg slalu curi tulang n mls nk mampos wt kje...sbor je r...huhuuuhhh.......kt bwh nie ade la skit pics yg sempat ak amk time m'jlnkan kje kteowg...so, tgk la..huhuu....


hehe..nie ak...time nie nk trun cerun bkit. nk trun kne lalu kt tangga longkang nie la...byk ulat bulu..huhuu...smggu duk ulang alik naik trun bkit nie...ulat bulu tu da jd mainan ak da...hahaha....


haa..nie ahli my team ak..yg girl tu my best fren ak, ida nmenye...huhuu....sowg lg tu..kimi...dye nie pn byk gk tlg...snggup trun cerun ngn ak..hehe...tgh wt kje, smpt lg b'posing dgn pole tu ye....


haaa...nie plak dila...kecik je owgnye..hehe...dye nie je la yg slalu duk kt alat ngn ak...time nie bleh plak ak ngn dye lupe cmne nk gne...mklumlah..last gne ary tu time sem1, mmg la xingt..huhuuu....


haha...nie ika...posing ngn tkul kesygan dye tu..hehe....scandal ngn fifi..hahaaa....


huhuu...bestnye 100plus oren tu....huhuu....nie reen..ske gk posing dak nie...


haaa....nie la my team ak...smuenye gler b'gmbr...huhuuu...time nie baru nk g tgk site kteowg...


hehe...nie kwn2 baek ak...owg suh tgk site, tp kteowg sbuk2 b'gmbr lak..hahaa....pantang nmpk kmera..huhuu....nie la dye owgnye....:')


haha...nie pg2 da xbtol msing2...kje xsiap lg da duk kt atas tu...mcm la mng..hehe...mmg xde kje la...hehe...


haaa...nie satu hal lg...mmg xde kje ..hahahaa....klakar time nie...ngade2 nk lumbe lari...tgk la mke masing2...pnye smgt b'lari...nak2 c ika tu..heheee.....best2.....


ak ske tgk pic nie...sweet sgt....time da nk blik...amk gmbr kt cnie wt kngan...

uhhh....pnat jgk nk upload pic2 nie...da la lme...so, nie je la yg ak msuk kan, actly, byk lg pic tp nie la antara pic2 yg t'plih....'SELAMAT MENONTON'..huhuuuu.....










Saturday, February 19, 2011

hasil buatan ak...

hye-hye....ary nie sonok sb dpt bljr wt temosa ngn my mom...hehee...xgne acuan pn taw...nie wt ngn tgn ak sndri..first temosa ak wt agk klakar jgk la...tah pape je jd...tp xpe, ade gak owg mkn..hehe...

haaa....nie la temosa yg ak wt..huuhuu...cantik x yg ak klim2 kt tepi2 dye 2...hahaa...t'gelak jgk la ak ngn mak kt dpur td....tp serOnok taw...


haa...byk nie la yg t'daya ak wt...naek lenguh jgk la nk klim tepi2 2...huuhuu...tgk dr jauh nmpak la ok skit...cbe tgk dkat2..haaaa...bru thu buruk xburuknye rupe temosa 2...hehe....harap2 pas nie leh bljr wt kuih laen lak...huhuuu......

Wednesday, February 16, 2011

SALAM MAULIDUR RASUL.....

Apakah erti sebenar cinta kepada rasululllah shollallahu 'alaihi wa aalihi wasallam??
 
Tanda cinta kepadanya bukan sekadar selawat dalam masa yg sama x menghayati selawat yg diucapkan....erti cinta sebenar adalah dgn mentarbiah diri untuk rindukannya,redha dengan sunnahnya dan manjakan diri dengan sunnahnya...=)

kenapa yewk??

Kenapa ek??

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..
PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

~ALLAH knows BESt!~

Tuesday, February 1, 2011

hati.....

Ambil lah hati ini…
Nah, ambil la benda ni.
Apa ni?
Ini adalah hati. Hati aku.
Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?
Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.

Kau lebih dari seorang kawan.
Terima kasih…. ianya bererti.
Aku terlalu menghargainya.
Oh ye ke… tapi maaf.

Untuk apa?

Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.
Cuma sebahagian saja…


Maksud kau?

Aku pernah beri hati aku kat orang lain juga.
Dan aku tak pernah beri kesemuanya.
Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.

Mungkin aku takut,
hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya.
Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit,
permata dan sebagainya.
Hati ini penuh mistik, ada
keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya…
Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.
Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.
Rentak perasaan orang yang aku beri.

Jika dia betul-betul ikhlas,
hati ini akan indah dan bersinar.
Tapi, jika dia mempersia-siakannya ,
hati ini akan malap.

Mungkin akan terus mati untuknya.
Ianya bukan satu benda yang percuma.
Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja.

Insan yang istimewa.
Dan kau adalah salah seorang daripada mereka,
kerana naluri aku terlalu percayakan kau.
Aku insan terpilih?

Ya, kau yang terpilih.
Hati ini sering bertukar-tukar mengikut
perasaan orang yang diberikan.
Ianya terlalu sensitif.
Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku.

“Musuh”, mungkin terlalu kejam untuk
aku memperkatakan perihal mereka ini.
Ianya tak berubah-berubah seperti yang terjadi jika
hati ini diberi pada orang yang istimewa.


Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja.
Ada orang yang tidak pernah memulangkannya,
walaupun aku hanya pinjamkan sekejap.

Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan.
Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya pula sebagai ganti.
Dan jika kau nak tahu,
setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri.

Setiapnya terlalu mistik!


Cuma satu saja yang kau tak mengerti.
Sekali hati itu terluka,
kadangkala sukar nak mengubatinya.

Ada kalanya,
mengambil masa yang lama untuk itu.
Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini,
mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika…
sehingga hatinya pulih seperti sediakala.

Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka.
Ianya lahir atas satu kepercayaan.
Dari situ, wujudlah kasih sayang.
Jika hilang rasa percaya itu,
maka sukarlah untuk hati itu kembali indah.

Saturday, January 8, 2011

akhirnye...huhuuu...

akhirnye..dapat jgk ak wat blog baru...haha..ary 2 da wt tp leh plak lupe pswrd...usah kata pswrd, ngn email2 skali ak leh lupe..haha...tangguh pnye tangguh, baru ari nie dpt wt..hehe...owg laen da mcm2 ade kt blog sndri.. tp ak baru nk mule..huhuuu...pape pn ak xksh la..yg pnting ak da ade blog sndri..n leh luahkan sglanye kt blog ak nie..k r nie je kot ak nk cter..papepn ak nk wish 'SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA' huhuu.....